Прэс-цэнтр Навіны

Адпрацоўка практычных навыкаў і праверка тэарэтычных ведаў. Як у ГрДМУ праходзіць аб'ектыўны структураваны клінічны іспыт

13 чэрвеня 2022 — 13:33

Гродзенскі медуніверсітэт працягвае весці актыўную работу па ўдасканаленні сістэмы атэстацыі студэнтаў. Авалоданне рознымі практычнымі навыкамі - найважнейшы этап у падрыхтоўцы медыцынскіх кадраў і неад'емная частка навучальнага працэсу.

Так, на працягу чэрвеня студэнты ГрДМУ здаюць аб'ектыўны структураваны клінічны іспыт (ОСКЭ). Ён уяўляе сабой метад, які выкарыстоўваецца для ацэнкі клінічнай кампетэнтнасці. Выніковая ацэнка за іспыт ставіцца па выніках практыкі і адказу на тэарэтычныя пытанні.

Сёння АСКЭ на базе сімуляцыйна-атэстацыйнага цэнтра здавалі студэнты 4 курса лячэбнага факультэта і студэнты факультэта замежных навучэнцаў па дысцыпліне "Анестэзіялогія і рэаніматалогія".

- ОСКЭ ўяўляе сабой алгарытм выканання практычнага навыку. У студэнта і выкладчыка ёсць чэк-ліст, які яны адпрацоўвалі на занятку. І сёння на іспыце студэнт выцягвае білет, у ім адзін ці некалькі практычных навыкаў, і выконвае яго. Выкладчык ацэньвае яго па дадзеным чэк-лісце. Ёсць абмежаванне па часе: на практычную частку адводзіцца 10 хвілін, - распавяла начальнік сімуляцыйна-атэстацыйнага цэнтра Гродзенскага дзяржаўнага медыцынскага ўніверсітэта Валерыя Валянцінаўна Буцько.

Паводле слоў Валерыі Валянцінаўны, укараненне экзамена па сістэме АСКЭ звязана з практыка-арыентаваным падыходам да медыцынскай адукацыі і з развіццём сімуляцыйнага навучання. У адзін дзень ОСКЭ здаюць каля 80 студэнтаў.

– Экзамен па дысцыпліне "Анестэзіялогія і рэаніматалогія" ўключае сябе практычную і тэарэтычную частку. Практычны складнік уяўляе сабой набор навыкаў, які студэнт дэманструе на пацыенце. Напрыклад, сардэчна-лёгачная рэанімацыя дарослых, рэанімацыя дзяцей, забеспячэння праходнасці дыхальных шляхоў і іншае, - расказаў загадчык кафедры анестэзіялогіі-рэаніматалогіі, доктар медыцынскіх навук, дацэнт Руслан Эдуардавіч Якубцэвіч.  – Веды правяраюцца і кантралююцца шляхам створаных намі чэк-лістоў - гэта сістэма ацэнкі, якая дазваляе па пунктах ацаніць адэкватнасць правядзення дзеянняў. Яшчэ адным складнікам іспыту з'яўляецца клінічная сітуацыя, задача і праверка тэарэтычных ведаў.

Як адзначыў Руслан Эдуардавіч, кожны занятак па анестэзіялогіі і рэанімацыі праходзіць у аперацыйнай або ў палатах інтэнсіўнай тэрапіі, што з'яўляецца важным складальнікам практычнага аспекту прафесіі. Дзякуючы сімуляцыйна-атэстацыйнаму цэнтру студэнты могуць яшчэ больш старанна адпрацоўваць навыкі.

– У сімуляцыйна-атэстацыйным цэнтры сабраны віртуальныя клінікі па розных напрамках: акушэрства і гінекалогія, анестэзіялогія і рэаніматалогія, хірургія, тэрапія, УГД дыягностыка і іншае, - адзначыла Валерыя Валянцінаўна. - Студэнты авалодваюць практычнымі навыкамі, пачынаючы з першага курса, з пераходам на наступныя курсы рабяты навучаюцца больш высокатэхналагічным навыкам.

У цэнтры закуплена самае перадавое абсталяваннем. Сярод навучальных модуляў, прадстаўленых тут, ёсць робат-сімулятар парадзіхі, манекены для інтубацыі, сардэчна-лёгачнай рэанімацыі, рэспіраторнай тэрапіі, наркозны апарат. Адзін з самых цікаўных - кабінет лапараскапічных аперацый: у ім размешчаны высокатэхналагічныя апараты для лапараскапіі, а таксама лапараскапічныя ўстаноўкі для адпрацоўкі базавых навыкаў.

Усе манекены зроблены такім чынам, што яны цалкам рэалістычныя. У іх нават ёсць зваротная сувязь. Напрыклад, студэнт выконвае сардэчна-лёгачную рэанімацыю на манекене, а пасля планшэт ці кампутар выдае яму адзнаку - правільнасць або няправільнасць выканання практычнага навыку, - тлумачыць Валерыя Валянцінаўна.

Адпрацоўка практычных навыкаў студэнтаў у цэнтры прадугледжана і ў пазаўрочны час. Так, пасля заняткаў юнакі і дзяўчаты могуць прыходзіць на кансультацыі і адпрацоўваць навыкі.

Мікіта Локун - студэнт 4 курса лячэбнага факультэта. Сёння юнак быў сярод тых, хто здаваў іспыт па дысцыпліне «Анестэзіялогія і рэаніматалогія».

– Я вельмі рады, што ў нас ёсць такі цэнтр, дзе можна практыкавацца. Здаваць практыку было камфортна, бо ёсць магчымасць частку маніпуляцый адпрацаваць перад іспытам, - адзначыў Мікіта. - Сёння ў першую чаргу стаяла задача паказаць свой практычны навык. Я праводзіў сардэчна-лёгачная рэанімацыю дарослага пацыента. Пасля гэтага экзаменатары ацэньвалі тэарэтычныя веды. Думаю, што іспыт здаў на добрую адзнаку.

ДАВЕДКА: З 20 па 23 студзеня 2021 года ў Лабараторыі практычнага навучання (ЛВА) Гродзенскага дзяржаўнага медыцынскага ўніверсітэта ўпершыню прайшла Ацэнка практычных навыкаў па інавацыйнай методыцы з выкарыстаннем экзамену па сістэме ОСКЭ для студэнтаў 1 курса лячэбнага факультэта па дысцыпліне «Асновы медыцыны унутраных хвароб.



Матэрыял падрыхтаваў аддзел па сувязях з грамадскасцю і маркетынгу
Фота Аляксандра Мінько


 

Назад