Прэс-цэнтр Навіны

Робат-сімулятар парадзіхі, наркозны апарат і лапараскапічныя ўстаноўкі. Якія маніпуляцыі можна асвоіць у сімуляцыйна-атэстацыйным цэнтры ГрДМУ?

15 сакавіка 2022 — 16:21

З першага студзеня гэтага года сімуляцыйна-атэстацыйны цэнтр на Свярдлова, 3 пачаў працу ў тэставым рэжыме. Афіцыйнае адкрыццё плануецца на верасень бягучага года. Мы накіраваліся туды і пабывалі на адным з заняткаў, каб убачыць, як адбываецца практыка-арыентаванае навучанне на сімулятарах і манекенах.

Раней мы ўжо пісалі аб тым, што сімуляцыйна-атэстацыйны цэнтр уяўляе сабой віртуальную клініку, дзе сабраны розныя навучальныя модулі для выканання важных медыцынскіх маніпуляцый. Цэнтр на Свярдлова можа пахваліцца самым перадавым абсталяваннем і яго разнастайнасцю. Сярод навучальных модуляў, прадстаўленых тут, акушэрства і гінекалогія, дзе ёсць робат-сімулятар парадзіхі, анестэзіялогія і рэанімацыя з манекенамі для інтубацыі, сардэчна-лёгачнай рэанімацыі, рэспіраторнай тэрапіі, наркозны апарат. У кабінеце педыятрыі ёсць усё неабходнае для трэніроўкі педыятрычных навыкаў, пачынальна ад спавівання дзяцей да іх выходжвання. Адзін з самых цікаўных - кабінет лапараскапічных аперацый: у ім размешчаны высокатэхналагічныя апараты для лапараскапіі, а таксама лапараскапічныя ўстаноўкі для адпрацоўкі базавых навыкаў.

- Адкрыццё цэнтра звязана з развіццём практыка-арыентаванага падыходу да медыцынскай адукацыі. Навучанне ў сімуляцыйным цэнтры дазваляе набываць клінічны вопыт без рызыкі для пацыента, адпрацаваць розныя практычныя навыкі і этапы аказання медыцынскай дапамогі, праводзіць заняткі ў зручны час незалежна ад працы клінікі і наяўнасці пацыентаў, праводзіць неабмежаваную колькасць паўтораў адпрацоўкі практычнага навыку і аб'ектыўную ацэнку дасягнутага ўзроўню прафесійнай падрыхтоўкі. Практычныя заняткі будуюцца па прынцыпе атрымання тэарэтычных ведаў, дэманстрацыі практычных навыкаў і далейшай адпрацоўкі на трэнажорах рознага ўзроўню рэалістычнасці, - расказала начальнік сімуляцыйна-атэстацыйнага цэнтра Гродзенскага дзяржаўнага медыцынскага ўніверсітэта Валерыя Валянцінаўна Буцько.

Заняткі ў сімуляцыйным цэнтры праходзяць круглы год з 8.00 да 20.00 без прывязкі да якой-небудзь клінічнай базы. Асабліва гэта зручна ў ковід-перыяд, калі студэнты могуць спакойна і ў поўнай меры шматкроць адпрацоўваць усе маніпуляцыі.

Выкладчык-стажор сімуляцыйна-атэстацыйнага цэнтра Вераніка Васільеўна Аляксеева адзначае, што цэнтр мае на ўвазе пашырэнне магчымасцяў, у тым ліку і закуп новага абсталявання, пашырэнне спектра тых маніпуляцый, якімі могуць авалодаць студэнты. Цешыць і тое, што паляпшаецца якасць манекенаў і сімулятараў, іх колькасць. Калі мы гаворым аб групе рускамоўных замежных навучэнцаў, то іх можа быць пяць чалавек і з імі прапрацоўваць навыкі лягчэй. Калі ж гэта факультэт педыятрычны ці лячэбны, то іх у групе як правіла 12-13 чалавек, і часу на заняткі ў кожнага з іх не так шмат, каб паспець асвоіць той ці іншы навык. Таму чым больш манекенаў ёсць у сімуляцыйна-атэстацыйным цэнтры, тым больш часу студэнт можа правесці за адпрацоўкай навыкаў і, адпаведна, адтачыць сваё ўменне. Адпрацоўка практычных навыкаў будзе карысная не толькі студэнтам, але і практыкуючым урачам, бо ёсць магчымасць на памылку і яе выпраўленне.

Напрыклад, студэнты-першакурснікі адпрацоўваюць у сімуляцыйна-атэстацыйным цэнтры навыкі аказання першай дапамогі. Тут важна ўсё, але ў першую чаргу - пастаноўка рук і плячэй, так як выпрастаныя локці ўплываюць на якасць праводзімай сардэчна-лёгачнай рэанімацыі. На другім курсе студэнты пачынаюць вывучаць медыцынскі догляд і маніпуляцыйную тэхніку. Калі студэнт адпрацуе на манекене руху, потым дадасца пачуццё тканіны, спецыфіка разнастайнасці пацыентаў.

Студэнтка 2 курса лячэбнага факультэта Кацярына Лебедзева вырашыла стаць урачом яшчэ ў 9 класе і вельмі здзівіла сваім выбарам родных і блізкіх. Вучыцца ў Гродна дзяўчына прыехала з горада Баранавічы Брэсцкай вобласці.

- Мяне вельмі ўразіў апарат для правядзення лапараскапічных аперацый. Пакуль мне падабаецца хірургія, акушэрства і гінекалогія, таму я хацела б паспрабаваць выконваць нейкія маніпуляцыі з гэтых сфер. Бо іх сталае выкананне палягчае навучанне, бо вывучэнне тэорыі не дае поўнай карціны. А так, асвойваючы навыкі на сімулятарах і манекенах, у нас ёсць магчымасць набіць руку і сфарміраваць мышачную памяць.

 

Назад