Універсітэт Структура ўніверсітэта Аддзелы Сімуляцыйны цэнтр

Гродзенскі дзяржаўны медыцынскі ўніверсітэт вядзе актыўную працу па ўдасканаленні сістэмы атэстацыі студэнтаў. Адным з яе напрамкаў з'яўляецца развіццё сістэмы бягучай і выніковай атэстацыі выпускнікоў. Авалоданне рознымі практычнымі навыкамі студэнтамі медыцынскіх універсітэтаў - найважнейшы этап у падрыхтоўцы медыцынскіх кадраў, які складае неад'емную частку навучальнага працэсу.

АСКЭ ўяўляе сабой метад, які выкарыстоўваецца для ацэнкі клінічнай кампетэнтнасці. У аснове АСКЭ ляжыць комплексная ацэнка пасродкам праходжання падыспытнымі пэўнай колькасці станцый, якія мадэлююць розныя аспекты прафесійнай кампетэнтнасці. Усе ўдзельнікі праходзяць аднолькавыя выпрабаванні, паслядоўна пераходзячы ад станцыі да станцыі ў адпаведнасці з раскладам.

З 20 па 23 студзеня 2021 года ў Лабараторыі практычнага навучання (ЛПА) упершыню прайшла Ацэнка практычных навыкаў па інавацыйнай методыцы з выкарыстаннем экзамену па сістэме АСКЭ для студэнтаў 1 курса лячэбнага факультэта па дысцыпліне «Асновы медыцынскага догляду» на кафедры прапедэўтыкі ўнутраных хвароб. Экзамен праходзіў з выкарыстаннем аўдыё суправаджэння.

Для распрацоўкі экзамена па сістэме АСКЭ была створана рабочая група, якая ўключала кіраўніка загадчыка кафедры прапедэўтыкі ўнутраных хвароб Пранько Таццяну Паўлаўну, а таксама дацэнта кафедры прапедэўтыкі ўнутраных хвароб Сурмач Кацярыну Міхайлаўну, выкладчыкаў ЛПА Буцько Валерыю Валянцінаўну і Ганчарук Яну Іванаўну.

Для правядзення атэстацыі практычных навыкаў у форме АСКЭ па дысцыпліне "Асновы медыцынскага догляду" былі створаны тры станцыі: станцыя 1 "Прыёмнае аддзяленне", станцыя 2 "Палата №2", станцыя 3 "Палата №3", якія ўключалі 26 практычных навыкаў.

Студэнт уваходзіў на станцыю, дзе яму паведамлялі клінічную задачу з практычным навыкам. Пры выкананні маніпуляцыі на станцыі фіксавалі час.

Ацэнку праводзілі з дапамогай папяровага чэк-ліста, распрацаванага на кафедры прапедэўтыкі ўнутраных хвароб. Кантроль выканання чэк-ліста ажыццяўлялі экзаменатары. Па выніках запоўненага чэк-ліста параўноўвалі выяўленыя памылкі, нерэгламентаваныя і небяспечныя дзеянні, колькасць агульных і штрафных балаў. Пры ацэнцы практычных навыкаў студэнтаў выкладчыку нельга даваць падказкі, уступаць у перагаворы з экзаменуемым і задаваць удакладняючыя пытанні. Крытэрыем праходжання станцыі з'яўлялася атрыманне студэнтам ацэнкі вышэй за 4 балы.

Метадычнае забеспячэнне АСКЭ па кожнай станцыі ўключае наступныя дакументы: схема размяшчэння станцый; ацэначны ліст (чэк-ліст) практычнага навыку; кароткая інфармацыя для студэнта на станцыі; інфармацыя для экзаменатара; пералік матэрыяльнага абсталявання станцыі і схема размяшчэння абсталявання на станцыі; клінічныя задачы для выканання практычнага навыку.

Пры падвядзенні вынікаў іспыту сумуюцца сярэдні бал і ўсе балы, атрыманыя пры выкананні практычнага навыку на кожнай станцыі.

Такім чынам, АСКЭ дазваляе пракантраляваць засваенне практычных навыкаў студэнтамі і ацаніць гатоўнасць да самастойнага ажыццяўлення медыцынскай дзейнасці, а таксама ацаніць і прадэманстраваць тое, што студэнты "могуць зрабіць", а не толькі тое, што яны "ведаюць".